رفع ارتعاش خطوط ریل قطار – rockwool

cf4507ae4969876df39b5f798b6f40ce_M

 

عبور قطار و مترو باعث ایجاد ارتعاش می‌شود و این ارتعاش‌های به وجود آمده به ساختمان‌های اطراف خطوط ریلی منتقل می‌شود. این مسئله باعث ایجاد آلودگی صوتی در اطراف ریل قطار و مترو می‌شود. ارتعاش‌ها از تماس بین چرخ و ریل به وجود می‌آید که شکل هندسی کاملی ندارد، محققان در تلاش برای یک شکل کردن این چرخ‌ها هستند اما هنوز راه حلی پیدا نکرند. عبور چرخ‌ها از روی اتصالات و تراورس‌ها و تکرار برخورد آن‌ها می‌تواند باعث امتداد ارتعاشات شود و خاکی که در اطراف ریل‌ها قرار دارد به عنوان حامل موج عمل می‌کند و ارتعاشات تولید شده را به ساختمان‌های قدیمی‌و سیستم‌های حساس به ارتعاش منتقل می‌کند. این به عنوان یک معضل در خطوط ریلی مطرح است.


خواص منحصر به فرد عایق پشم سنگ باعث شده که محققان از این عایق برای رفع مشکل ارتعاشات استفاده کنند. آن‌ها یک لایه از پشم سنگ لحافی را بین خطوط ریلی و زمین قرار دادند و یک راهکار بسیار مناسب برای رفع این مشکل پیدا کردند. استفاده از پشم سنگ در خطوط ریلی می‌تواند باعث بهبود کیفیت زندگی در اطراف ریل شود و مانع از فرسایش و تخریب ساختمان‌هایی که در مجاورت ریل قطار قرار دارند، به دلیل ارتعاشات، شود.

cf4507ae4969876df39b5f798b6f40ce_M
پشم سنگ در خطوط ریلی می‌تواند فشارهای مکانیکی وارد شده را تحمل کند. پشم سنگ یک فاصله حداقل بین دو محیط ریل و زمین به وجود می‌آورد و آن‌ها را از همدیگر جدا می‌کند. کاربردپشم سنگ هیچ تغییر یا تاثیری بر روی ویژگی‌های دینامیکی و استاتیکی ریل ایجاد نمی‌کند.
آزمایشات متعدد در آزمایشگاه‌های مطرح این مسئله را تایید کردند و علاوه بر این آزمایشات بلند مدت فرسایش توسط دانشگاه فنی آلمان بر روی پشم سنگ انجام شده و در طی آن حدود ۱۰۰ میلیون سیکل بار در مدت بیش از  ۱۵ ماه بر روی پشم سنگ وارده شده و نتیجه نهایی به تایید آزمایشگاه رسید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انسانی؟!؟! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.